Testování žáků – instruktážní video
Od středy 1. září 2022 budeme používat Genrui. Instruktážní video naleznete níže:
Další informace naleznete na webu testovani.edu.cz a konkrétní postup naleznete zde.
Školní družina
- Ranní družina bude otevřena.
- Odpolední školní družina bude v provozu v plném rozsahu.
Školní klub
- Školní klub bude fungovat bez omezení.
Školní jídelna
- Školní jídelna bude v provozu.
- Žáci, kteří nebudou osobně přítomni ve škole, si mohou obědy vyzvednout v čase od 11.00 – 11.15 u výdejního okénka, nevstupují do jídelny.
- Žáci na prezenční výuce budou mít obědy automaticky přihlášené.
Organizační pokyny
- Žáci, kteří v daném týdnu nebudou mít prezenční výuku, se budou vzdělávat distančně včetně online hodin dle zavedeného “žlutého rozvrhu“.
- Žáci, kteří budou osobně přítomni ve škole, se budou vzdělávat v homogenních skupinách, tj. v rámci jedné třídy.
- Pro prezenční výuku platí rozvrh platný od 1. září 2021.
- Do školní jídelny budou žáci chodit v přesně stanovený čas v rámci vyučování.
- V prostorách a areálu školy musí žáci nosit respirátory nebo zdravotnické roušky.
- Testování žáků upřesníme dle pokynů MŠMT.
- Žáci s pozitivním testem nemohou být přítomni ve škole. Škola bude kontaktovat rodiče, kteří si dítě vyzvednou.
Přehled návazných postupů antigenního testování ve školách
Informační povinnost GDPR
Informace pro rodiče a žáky školy ZŠ a MŠ, Hradec Králové, Úprkova 1 o zpracování osobních údajů při povinném testování dětí na COVID-19
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 při plnění povinnosti zajišťovat testování dětí na přítomnost nákazy COVID-19 zpracovává osobní údaje na základě právní povinnosti, která je škole nařízena mimořádnými opatřeními Ministerstva zdravotnictví, v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a rady (EU) 2016/679.
1. Kontaktní údaje správce:
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1
Telefon: 495 262 791
Fax:
e-mail: info@zsuprkova.cz
2. Kontaktní údaje pověřence pro ochranu osobních údajů:
Bc. Stanislava Krupičková
Telefon: 601 324 015
e-mail: poverenec@mmhk.cz
3. Právní základ a účely zpracování:
Škola zpracovává osobní údaje dětí při testování:
- pro splnění právní povinnosti (čl. 6 odst. 1c Nařízení),
4. Kategorie osobních údajů
Základní identifikační údaje (jméno, příjmení, třída), datum provedení testu, výsledek testu, popřípadě důvod výjimky z testování. (čl. 6 odst. 1c Nařízení).
5. Příjemci osobních údajů
V případě pozitivního testu je výsledek žákem či zákonných zástupcem nahlášen poskytovateli zdravotních služeb, který nařídí provedení testu metodou RT-PCR, popřípadě KHS.
Škola nebo školské zařízení bez zbytečného odkladu nejpozději v den provedení/obdržení výsledků testů elektronicky nahlásí agregované údaje o provedeném testování na stanovení přítomnosti antigenu viru SARS-CoV-2 u žáka nebo studenta a u pedagogického pracovníka nebo osoby podílející se na testování do aplikace CovidFormsApp (přihlašovací údaje obdrží škola od MŠMT).
Škola zašle KHS seznam dětí, žáků nebo studentů, kteří byli v předcházejících 2 dnech v jedné třídě nebo skupině s jiným dítětem, žákem nebo studentem, který měl pozitivní výsledek preventivního testu (v případě PCR testů také těch, kteří byli s pozitivně testovaným v jedné třídě nebo skupině 2 dny po provedení testu, provedením testu je myšlen odběr vzorku).
6. Doba uchování
Seznamy testovaných škola uchovává do konce školního roku 2020/2021, resp. Do 30 dnů po skončení platnosti mimořádného opatření nařizujícího provádění testování. Poté je odstraní/skartuje.